تلاش می‌شود شکاف وفاصله بین مدارس دولتی، خاص و غیردولتی کاهش یابد

۰۵ آبان ۱۴۰۳
کدخبر : ۲۴۳۴۲

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در حال تدوین لایحه بودجه وزارتخانه هستیم و قرار است این کار در سه مرحله ارائه شود، گفت: تلاش می‌شود شکاف وفاصله بین مدارس دولتی، خاص و غیردولتی کاهش یابد.

تلاش می‌شود شکاف وفاصله بین مدارس دولتی، خاص و غیردولتی کاهش یابد

رواق مدیا | روایت اقتصاد ایران - مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در حال تدوین لایحه بودجه وزارتخانه هستیم و قرار است این کار در سه مرحله ارائه شود، گفت: تلاش می‌شود شکاف وفاصله بین مدارس دولتی، خاص و غیردولتی کاهش یابد.

محمد بداغی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴ اظهار کرد: اکنون رویکرد دولت چهاردهم توجه به آموزش و سلامت محوری است و در این راستا تقویت مدارس دولتی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه کنونی ارائه شده به مجلس، جداول کلان بودجه یعنی منابع و مصارف کل دولت است، افزود: پس از اینکه جداول کلان به تصویب می‌رسد، وارد جداول دستگاهی می‌شویم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد دولت که توجه به بحث آموزش است، در این جداول دستگاهی خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آنچه که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، در تبصره‌ها نمایان می‌شود، یادآورشد: اکنون در حال تدوین لایحه هستیم و قرار است در سه مرحله پیشنهاد دستگاه‌ها جمع‌آوری شود.

بداغی عنوان کرد: اکنون موضوع آموزش یکی از شعارهای مهم دولت چهاردهم است، بنابراین اثر این شعار را در عمل هم شاهد خواهیم بود. رئیس جمهور هم در بخش مدرسه سازی و هم در شورای عالی آموزش و پرورش بر این مهم تاکید کرده است.

تلاش برای کاهش شکاف مدارس دولتی و غیردولتی

وی افزود: همچنین بحث توجه به مدارس دولتی مد نظر است چراکه یک فاصله بین مدارس دولتی، مدارس خاص و مدارس غیردولتی وجود دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۴ با یک راهکاری که با توافق با سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم، امید است این شکاف کم شود.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این انتقاد که اکنون بار مالی تحصیل حتی در مدارس دولتی به عهده خانواده‌هاست، گفت: سهم هزینه دولت در اداره مدارس مشخص است، سهم نیروی انسانی را دولت تامین می‌کند که حتی این سهم هم در سال جاری بهبود پیدا می‌کند.

چگونگی رفع کمبود بودجه در آموزش و پرورش

بداغی در پاسخ به این پرسش که وزارت آموزش و پرورش چگونه کسری بودجه اختصاص یافته را با بودجه در عملکرد جبران می‌کند، توضیح داد: دولت در طول سال با استفاده از ظرفیت‌های منابعی که ایجاد می‌شود، با استفاده از اختیاراتی که قانون داده این کسری را جبران می‌کند.

وی افزود: در ابتدای سال اعتباری مصوب می‌شود که پاسخگوی نیاز نیست، بنابراین این مبلغ خرج می‌شود تا دوباره بودجه از محل‌های مشخص، تخصیص داده شود تا این کسری جبران شود.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش افزود: مطلوب این است که نیاز کلی بودجه در ابتدا دیده شود و در اختیار دستگاه ها قرار گیرد چراکه در این شرایط آنها راحت‌تر می‌توانند برنامه‌ها را اجرا کنند و رضایت و کارایی درونی و بیرونی هم محقق می شود.

انتهای پیام/.

منبع: ایرنا