مسابقه خرید از آنلاینشاپها!
این روزها، انگار همه چیز در اینترنت برای خرید، بهینه شده است. ظهور فروشگاههای «همه چیز ارزان» مانند آمازون باعث میشود که خرید آسان به نظر برسد. مسابقه خرید از آنلاینشاپها در حالی شتاب گرفته که اوپتیموو در نظرسنجی ژانویه گذشته خود نشان داد که دو سوم از مصرفکنندگان تمایل دارند پیامهای بازاریابی کمتری دریافت کنند و ۲۷ درصد احساس میکنند که «بمباران شدهاند».
جای تعجب نیست که مصرفکنندگان از بازاریابی خسته شدهاند. اوپتیموو در نظرسنجی ژانویه گذشته خود نشان داد که دو سوم از مصرفکنندگان تمایل دارند پیامهای بازاریابی کمتری دریافت کنند و ۲۷ درصد احساس میکنند که «بمباران شدهاند».
علیرغم نتایج این نظرسنجیها، خرید حضوری به خودی خود راه به جایی نمیبرد و بیشتر مصرف به صورت آنلاین انجام میشود. طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۱۲ درصد از جمعیت جهان که در آمریکای شمالی و اروپای غربی زندگی میکنند، مسئول ۶۰ درصد هزینههای مصرفکنندهها در جهان هستند. تبلیغات به دلیل تحریک مصرف آن 12 درصد ثرومند صورت میگیرند و بقیه مصرفکنندگان غیرثروتمند را به چالش مصرف میکشانند در حالی که توان آنها اصلا برابر نیست.