افشای قرارداد ۲۰۵ میلیاردی تپسی با شبکه نسیم
جزئیات قرارداد ۲۰۵ میلیاردی تپسی برای ساخت یک برنامهی تلویزیونی ۱۰۰ قسمتی در شبکهی نسیم اعلام شد.

سازمان بورس از روز ۲۷ تیر ماه تا امروز (سیزدهم مرداد) نماد تپسی را متوقف کرده بود و به همین دلیل معاملهی سهام این شرکت برای مدتی امکانپذیر نبود.
پس از توقف نماد تپسی و امکان معامله سهامش، این شرکت در گزارشی جزئیات قرارداده منعقدشده را نوشته و روی کدال منتشر کرد.
تپسی در این گزارش دلیل افشای دیرهنگام اطلاعات را توضیح داده و هم به نحوه عقد این قرارداد و هدف از آن پرداخته است. پس از انتشار این متن نماد شرکت تپسی در حال حاضر باز شده و معاملات این شرکت هم از سر گرفته شده است.
براساس متن منتشرشده، این قرارداد «تپسی با هدف ایجاد سوپراپ نیازمند افزایش آگاهی از برند خود است و حضور در چنین برنامه تلویزیونی به مدت نزدیک به یک سال و ۱۰۰ قسمت بهخوبی میتواند آگاهی از برند تپسی را افزایش دهد.»
برنامه بصورت مسابقه است که از طریق مشارکت بینندهها در اپلیکیشن تپسی در زمان پخش برنامه انجام و هر قسمت ۲۰۰ میلیون جایزه به بینندهها پرداخت خواهد شد. نکته ویژه این برنامه هم حضور عروسک پرطرفدار جنابخان است.
این ۲۰۵ میلیارد تومان، صرفا بابت هزینههای ساخت برنامه و پرداخت جوایزاست و بابت پخش، قرارداد جداگانه با تپسی بسته خواهد شد. طبق مفاد قرارداد، تلویزیون تا پایان پخش قسمت آخر برنامه، حق بستن قرارداد با شرکت اسنپ را نخواهد داشت.
در بخش دیگری از متن منتشره کدال آمده است:
این شرکت پیشبینی میکند که برنامه تلویزیونی مورد نظرش هر شب بهطور متوسط ۵ میلیون بیننده داشته باشد و چون این بینندگان لازم است برای شرکت در مسابقه این برنامه اپلیکیشن تپسی را نصب کنند در ۱۰۰ قسمت از این برنامه همراه با دو پخش مجددی که دارد، ۴ میلیون کاربر جدید در تپسی ثبت نام کنند.
قاعدتاً بالا رفتن تعداد کاربران افزایش درآمد تپسی را هم به دنبال خواهد داشت. تپسی توضیح داده که بنابرین طبق پیشبینی درآمد جدید حاصل از جذب این کاربران طی یک سال پس از ثبت نام آنها مجموعاً مبلغ ۲۷۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود که در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.
چرا تپسی اطلاعات مربوط به این قرارداد را بهموقع منتشر نکرد؟
شرکت تپسی در متن شفافسازی خود دلیل این که اطلاعات کامل و جزئیات بیشتری درباره قرارداد خود برای ساخت برنامه تلویزیونی منتشر نکرده را فرصت ندادن به رقیب برای «مقابله با برنامه رشد شرکت» دانسته است.