انحصار خودروسازان داخلی ؛ عامل ناترازی بنزین
آبان 1402، وزارت نفت از افزایش 38درصدی مصرف بنزین طی سال های 1400تا 1402 خبر داد. افزایش مصرف روزانه بنزین از 88 به 122میلیون لیتر تنها در عرض دو سال، موضوعی است که باعث شده با وجود تولید روزانه ۱۱۵میلیون لیتر بنزین در کشور، همچنان با ناترازی بنزین دستوپنجه نرم کنیم و این داستان ادامه دارد. به نظر انحصار خودروسازان داخلی بانک سود تضمینی برای آنها شده است؛ انحصاری برای سرقت بودجه کشور و قاتل اکسیژن مردم!

آبان 1402، وزارت نفت از افزایش 38درصدی مصرف بنزین طی سال های 1400تا 1402 خبر داد. افزایش مصرف روزانه بنزین از 88 به 122میلیون لیتر تنها در عرض دو سال، موضوعیه که باعث شده با وجود تولید روزانه ۱۱۵میلیون لیتر بنزین در کشور، همچنان با ناترازی بنزین دستوپنجه نرم کنیم و این داستان ادامه دارد. به نظر انحصار خودروسازان داخلی بانک سود تضمینی برای آنها شده است؛ انحصاری برای سرقت بودجه کشور و قاتل اکسیژن مردم!
به گفته محمود مشهدیشریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو، از حدود ۳۵میلیون دستگاه خودرو درحال تردد در کشور بیش از ۱۳میلیون دستگاه، معادل ۳۷درصد، فرسوده هستند. در حالی که تنها با اسقاط خودروهای فرسوده، رقمی حدود 1هزار و ۱۳۳میلیون لیتر در مصرف سوخت ماهیانه صرفه جویی میشود.