چرا اخبار اینقدر منفی هستند؟
انسانها چیزی دارند که روانشناسان اجتماعی آن را «تمایل به منفینگری» مینامند؛ یعنی ما بیشتر به اطلاعات منفی توجه میکنیم تا اطلاعات مثبت.
استوارت سورکا، استاد دانشگاه UCLA، مطالعهای گسترده در 17 کشور با بیش از 1100 شرکتکننده انجام داد تا نوع واکنش مصرفکنندگان را به اخبار مثبت و منفی بسنجد. او دریافت که اخبار منفی به طور متوسط واکنشهای فیزیولوژیکی قویتر و توجه بیشتری نسبت به اخبار مثبت یا خنثی ایجاد میکنند.
انسانها چیزی دارند که روانشناسان اجتماعی آن را «تمایل به منفینگری» مینامند؛ یعنی ما به اطلاعات منفی بیشتر توجه میکنیم تا اطلاعات مثبت. این موضوع میتواند دلیل اصلی این باشد که چرا اخبار اینقدر افسردهکننده هستند؛ زیرا این همان چیزی است که ما به دنبالش هستیم.