خصوصیسازی ایرانخودرو؛ گنجشک به جای قناری؟!
آیا واگذاری ایرانخودرو، به معنی شکستن انحصار و بهبود وضعیت صنعت خودرو خواهد بود، یا صرفاً تغییری در ساختار مالکیت است که نتیجهای جز ادامه ناکارآمدی، انباشت بدهی و چالشهای مدیریتی نخواهد داشت؟
پس از سالها بحث و کشمکش بر سر خصوصیسازی صنعت خودروسازی ایران، حالا تصمیمی که سالها در انتظار اجرایی شدن بود، سرانجام در دستور کار قرار گرفته است: واگذاری ایرانخودرو به بخش خصوصی. اما این پرسش همچنان پابرجاست که آیا این واگذاری به معنی شکستن انحصار و بهبود وضعیت صنعت خودرو خواهد بود، یا صرفاً تغییری در ساختار مالکیت است که نتیجهای جز ادامه ناکارآمدی، انباشت بدهی و چالشهای مدیریتی نخواهد داشت؟