به من اعتماد کن، من یک دکتر هستم!
با پررونقتر شدن محتوای حوزه سلامت در شبکههای اجتماعی، کارشناسان و قانونگذاران در حال بررسی قوانین مربوط به اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی هستند و تولیدکنندگان محتوای «قابل اعتماد» را در اولویت بالاتری نسبت به دیگر تولیدکنندگان محتوا قرار دادهاند.
با پررونقتر شدن محتوای حوزه سلامت در شبکههای اجتماعی، کارشناسان و قانونگذاران در حال بررسی قوانین مربوط به اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی هستند و تولیدکنندگان محتوای «قابل اعتماد» را در اولویت بالاتری نسبت به دیگر تولیدکنندگان محتوا قرار دادهاند.
در همین راستا پژوهشهایی در دانشگاه وین در نوامبر ۲۰۲۳ صورت گرفته که نشان میدهد اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی به منبع مهم کسب اطلاعات برای نوجوانان و جوانان تبدیل شدهاند. برخی از اینفلوئنسرهای حوزه سلامت در واقع همان پزشکان هستند و در طول همهگیری کرونا نقش کلیدی در مبارزه با اطلاعات نادرست داشتهاند. جوانان امروزی به پزشکان و متخصصان مراقبتهای سلامتی در مقایسه با اینفلوئنسرهای محتوای عمومی و معروف اعتماد دارند. به گفته پروفسور کارسای از دانشگاه وین، 70 درصد از جوانان به متخصصان اعتماد دارند، در حالی که میزان اعتماد به اینفلوئنسرهای محتواهای عمومی حدود 40 درصد است. آندراس کولجا یکی از نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کرده که داشتن مدرک پزشکی تنها شرط کافی برای مشهور ماندن و ادامه فعالیت در شبکههای اجتماعی نیست و اعتبار، باید با اعتماد ساخته شود.