افزایش قیمت، کدام گره صنعت خودرو را باز کرد؟
آیا افزایش قیمت خودرو توانست گرهای از مشکلات خودروسازان باز کند؟
آبانماه ۱۴۰۳، خبر افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت کارخانهای خودروهای ایرانخودرو و سایپا، موجی از واکنشها را برانگیخت. به گفته مسئولان، هدف این تصمیم کاهش زیان انباشته و تعدیل شکاف قیمت کارخانه و بازار بود. اما آیا این افزایش قیمت توانست گرهای از مشکلات خودروسازان باز کند؟
با گذشت چند ماه از این اقدام، آمارهای تولید و گزارشهای مالی نشان میدهند که نهتنها گرهای باز نشده، بلکه بحرانهای ساختاری صنعت خودرو عمیقتر شده است.